На изложението във Франкфурт BMW ще представи своя екоспортист i8, a Audi ще отвърне на предизвикателството с хибрид с V8 Biturbo мотор и електромотор със 170 к.с. Системната мощност от 800 „коня” е предавана към асфалта посредством двойно задвижване. Скиците на дизайна демонстрират в каква посока са работили дизайнерите: машината има ярко изразени ръбове, изглежда мощна и скъпа и, разбира се, напомня на легендарното Sport Quattro от 1984, което с цената си от 195 000 марки е било най-скъпият германски сериен автомобил за времето си. Днес обаче е още по-скъп: колекционерите са готови да го купят дори за колосалните 250 000 евро! От 2016 новият модел ще влезе в серийно производство в тираж от 250 до 500 броя – в зависимост от разходите.
За Audi хибридът ще бъде по-скоро имиджов продукт, а не инструмент за натрупване на печалба – подобно на Mercedes SLS Black Series. Проектът по разработката е ръководен от бившия шеф на развойния отдел на VW Улрих Хакенберг, който преди шест седмици се върна при Audi, а сега трескаво подготвя базирания на RS 7 супермодел. V8-моторът, който в серийното си изпълнение развива 560 к.с., ще генерира 650 благодарение на тунинг. Към тях ще се прибавят и 160-те коня на електромотора, който ще бъде поставен между двигателя с вътрешно горене и трансмисията. Бруталните 1000 Нм се прехвърлят и към задната ос с класически кардан.
Акумулаторите могат да бъдат зареждани и от контакта, което ще осигури сензационно нисък разход. Хибридното чудовище ще бъде дълго едва 4,60 метра. Неговите пропорции ще бъдат толкова брутални, колкото бяха и при образеца от 80-те години. А той казваше: „Аз не мога да бъда нищо друго освен бърз.” Концепцията за Франкфурт е екстремно широка и ниска, а късите надвеси подчертават спортния й характер. Coupe-линията e следвана при оформлението на С-колоната. Дизайнът на разработката в голяма степен е подчинен на Quattro Concept от 2011.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!